10 de enero de 2011

La enseñanza pública asturiana ta sufriendo la receta neolliberal a la crisis. Cuando aplicaron el retayu de salarios anunciaron un amenorgamientu adicional del gastu en personal “per otres víes”. El camín taba claru: amenorgar les contrataciones de profesoráu interín. Afixéronse horarios, aumentóse la ratio d'alumnos per aula y suprimiéronse midíes d'atención a la diversidá. El cursu empezó con 300 docentes menos que l'anterior y sicasí con una mayor matrícula. La cobertura de baxes ta nel so mínimu históricu, nun se cubrir les baxes inferiores a un mes nin les producíes a la fin de trimestre y les que se cubrir facer en gran parte con profesoráu del centru al que se-y modifica temporalmente l'horariu que venía desempeñando. El resultáu ye que 800 docentes que tendríen que tar trabayando, güei tán nel paru.

Esa tendría de ser la primer reivindicación: la contratación del profesoráu que precisen los centros públicos pa dar una enseñanza calidá. El caltenimientu de les ratios, de los desdobles, los agrupamientos flexibles, los refuerzos o la cobertoria inmediata de les baxes son midíes reales de meyora de la educación pública.

A esta penosa situación súmase'l despreciu absolutu de la Conseyería escontra'l colectivu interín. Nun salieron toles vacantes na primer convocatoria y eso provocó inxusticies nes axudicaciones. Les vacantes nun tienen códigu que definan el tipu de plaza, les places billingües nun cumplen munches vegaes la mesma normativa de los Programes.

Per otra parte, tocantes a la ellaboración de les llistes, resulta imposible definir un baremu col que tea conforme tol colectivu. Tenemos de defender lo que nos xune y dexar a un llau lo que nos dixebra. Lo que creemos tendría de ser una reivindicación común ye la desvinculación del baremu del concursu de la oposición, esto ye, acabar col sistema de multiplicadores. Vamos esplicar esto. El sistema d'ingresu va camudar a partir del añu 2011 y nesi momentu, vamos volver a un baremu del concursu como'l del añu 2004, esto ye, la formación permanente namá tendría llugar nel apartáu d'otros méritos. De siguir llogrando'l baremu de la llista por treslláu del concursu por aciu multiplicadores, vamos tar ante una situación absurda. Aquél o aquella que planió'l so ormación en base al sistema transitoriu va atopar con que la mayoría de los cursos que realizó nun-y apurrirán nada nel baremu. Los 25 puntos posibles pela vía de la formación podríen tresformase en 15, los correspondientes al bloque III. 

Nun podemos siguir almitiendo un baremu de llista d'interinos amestáu al baremu del concursu porque'l sistema d'ingresu camuda y el colectivu interín plania la so formación con tiempu. Evidentemente'l meyor sistema de xestión nun crea empléu, tou baremu va tener los sos partidarios y detractores según beneficie o perxudique, pero dende'l puntu de vista de los intereses colectivos nós defendemos la desvinculación del baremu del concursu, la estabilidá nel tiempu d'unos criterios, porque eso favorez la igualdá d'oportunidaes.

Finalmente al respective de la oposición creemos que l'institutu Adolfo Posada demostró sobradamente la so incapacidá organizativa. Les atribuciones na convocatoria d'empléu docente tienen de volver a la Conseyería d'Educación que tien d'axustar les convocatories na Mesa Sectorial d'Educación como asocedía antaño. Tien de ponese fin a los retrasos na convocatoria, a la sucesión d'erros, a los sorteos por tribunal, a la falta de tresparencia ya información y a toles miseries a los que nos tienen yá avezaos.

Versión castellanu

CONTRA LOS RECORTES EN LA ENSEÑANZA PÚBLICA. POR LA DIGNIDAD DEL COLECTIVO INTERINO

La enseñanza pública asturiana está sufriendo la receta neoliberal a la crisis. Cuando aplicaron el recorte de salarios anunciaron una reducción adicional del gasto en personal “por otras vías”. El camino estaba claro: reducir las contrataciones de profesorado interino. Se ajustaron horarios, se aumentó la ratio de alumnos por aula y se suprimieron medidas de atención a la diversidad. El curso comenzó con 300 docentes menos que el anterior y sin embargo con una mayor matrícula. La cobertura de bajas está en su mínimo histórico, no se cubren las bajas inferiores a un mes ni las producidas al final de trimestre y las que se cubren se hacen en gran parte con profesorado del centro al que se le modifica temporalmente el horario que venía desempeñando. El resultado es que 800 docentes que tendrían que estar trabajando, hoy están en el paro.

Esa debería ser la primera reivindicación: la contratación del profesorado que necesitan los centros públicos para dar una enseñanza de calidad. El mantenimiento de las ratios, de los desdobles, los agrupamientos flexibles, los refuerzos o la cobertura inmediata de las bajas son medidas reales de mejora de la educación pública.

A esta penosa situación se suma el desprecio absoluto de la Consejería hacia el colectivo interino. No salieron todas las vacantes en la primera convocatoria y eso provocó injusticias en las adjudicaciones. Las vacantes no tienen código que definan el tipo de plaza, las plazas bilingües no cumplen muchas veces la propia normativa de los Programas.

Por otra parte, en cuanto a la elaboración de las listas, resulta imposible definir un baremo con el que esté conforme todo el colectivo. Debemos defender lo que nos une y dejar a un lado lo que nos separa. Lo que creemos debería ser una reivindicación común es la desvinculación del baremo del concurso de la oposición, es decir, acabar con el sistema de multiplicadores. Vamos a explicar esto. El sistema de ingreso cambiará a partir del año 2011 y en ese momento, volveremos a un baremo del concurso como el del año 2004, es decir, la formación permanente únicamente tendría lugar en el apartado de Otros Méritos. De continuar obteniendo el baremo de la lista por traslado del concurso mediante multiplicadores, estaremos ante una situación absurda. Aquél o aquella que planificó su ormación en base al sistema transitorio se encontrará con que la mayoría de los cursos que realizó no le aportarán nada en el baremo. Los 25 puntos posibles por la vía de la formación se podrían transformar en 15, los correspondientes al bloque III. 

No podemos seguir admitiendo un baremo de lista de interinos ligado al baremo del concurso porque el sistema de ingreso cambia y el colectivo interino planifica su formación con tiempo. Evidentemente el mejor sistema de gestión no crea empleo, todo baremo tendrá sus partidarios y detractores según beneficie o perjudique, pero desde el punto de vista de los intereses colectivos nosotros defendemos la desvinculación del baremo del concurso, la estabilidad en el tiempo de unos criterios, porque eso favorece la igualdad de oportunidades.

Finalmente respecto a la oposición creemos que el instituto Adolfo Posada ha demostrado sobradamente su incapacidad organizativa. Las atribuciones en la convocatoria de empleo docente deben volver a la Consejería de Educación que debe negociar las convocatorias en la Mesa Sectorial de Educación como sucedía antaño. Se debe poner fin a los retrasos en la convocatoria, a la sucesión de errores, a los sorteos por tribunal, a la falta de transparencia e información y a todas las miserias a los que nos tienen ya acostumbrados.

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