21 de abril de 2013

Nos últimos años, cola disculpa de la crisis, les condiciones de trabayu de los y les docentes empeoraron enforma. Más carga de trabayu, menos derechos y peor salariu. La supresión de la xubilación incentivada LOE, el retayu de salarios empecipiaos en 2010 y que la so última espresión foi la supresión de la paga extra, l'aumentu de carga horaria o'l retayu na cobertoria por ILT son dalgunes de los cambeos aceleraos que nos regalaron los dos últimos gobiernos.

Al empar, se ta produciendo otru procesu, l'aumentu del trabayu precariu ente los docentes. Este ye un procesu xeneral en tol Estáu pero n'Asturies pon n'evidencia la política de los que dicen representar una alternativa a la derecha pero que nun son más qu'otra cara distinta del neolliberalismu. Los axustes d'empléu nes alministraciones públiques qu'en países como Grecia tórnanse en despidos de personal funcionario, nel estáu español adopten agora la forma de tasa de reposición d'efectivos del 10 % (que determina la convocatoria de nuevu empléu públicu), despidos de personal llaboral y amenorgamientu de contrataciones de personal interín.

Los retayos del añu pasáu sáldense con un amenorgamientu d'un 5 % de les plantiyes docentes, nel casu asturianu 500 docentes menos nel cursu 2012/2013 qu'hai que sumar a los retayos de cursos anteriores. El ritmu de destrucción d'empléu estable (funcionariáu de carrera) pela vía de la non-reposición d'efectivos (l'amortización de les xubilaciones) ye mayor que'l ritmu global de destrucción asina que la resultancia ye l'aumentu relativu del colectivu precariu.

El colectivu interín representa nesti curusu académicu, en torno a un 23% de la plantilla de los centros docentes asturianos, bien lloñe del 8% afitáu como oxetivu pa les alministraciones públiques fai bien pocos años.

A los retayos de salariu globales del profesoráu'l gobiernu autonómicu del PSOE añede pa esti cursu la supresión de la prórroga del branu, un derechu del que s'esfrutaba dende les lluches del cursu 1987/1988. En tan solo 3 años, un docente interín qu'esfrute de vacante a tiempu completu vio'l so salariu nominal añal recular un 25 % .

El recursu a les medies xornaes, que yera nun principiu daqué escepcional convirtióse col tiempu en cotidianu. Representen agora mesmu casi un terciu del total de contrataciones. Nun hai nenguna llimitación a les medies xornaes, l'horariu podría distribuyise en 5 díes selmanales ya inclúin l'asistencia a claustros, sesiones d'evaluación etc como'l que ta a tiempu completu asina que la posibilidá de compatibilizar esti trabayu con otru ye limitadísima, el destín puede ser cualquier destín, inclusive los de mal desempeñu. El salariu establez proporcionalidad a lectives y nun tien en cuenta namás: 48 % del sueldu en primaria, 50 % en secundaria (otru retayu adicional a los anteriores yá que hasta'l cursu anterior el salariu nesti últimu casu yera'l 55,6%). Nel sistema educativu públicu asturianu hai munches compañeres y compañeros que tán trabayando por menos de 10000 € añales. En munchos casos esi dineru sirve pa pocu más que pagar los arriendos nos destinos periféricos.

La tasa de reposición implica que la precariedá s'instala, que nun ye una situación transitoria, cada vez más compañeros y compañeres van ver pasar los años ensin que la so situación camude, ensin poder aspirar a la condición de funcionariu de carrera. Inclusive podría llegar la tarrecida rotación, la que traxo l'alcuerdu MEC- ANPE en 1994 y que se caltuvo hasta'l 2001, la qu'en Madrid yá ye un apueste firme. La rotación implica que la convocatoria d'oposiciones namá sirva na práctica pa reordenar llistes cada dos años y el colectivu docente pase, como otros colectivos, a una situación d'alternanza ente l'empléu y el desempléu, ente les vacantes y les sustituciones, ente'l trabayu na enseñanza y en cualesquier otru sector.
 
L'accesu a la xubilación de los precarios de güei yá nun va ser el mesmu qu'el qu'entá esfruten los funcionarios de carrera d'ingresu anterior al 31-12-2010. Sigan na so situación de precariedá o accedan a la condición de funcionariu de carrera yá nun-yos será d'aplicación el Réxime de Clases Pasives, declaráu a escastar, colos sos derechos, ente ellos el de xubilación anticipada a los 60 años con 30 de serviciu . Nel so llugar, la xubilación a los 65 (que pol momentu caltien el EBEP) y la xubilación anticipada nos términos qu'establez el Real Decretu-Llei 5/2013, de 15 de marzu, esto ye, 63 años namás nel casu en que s'acrediten 38’5 años de cotización y nesi casu la pensión veríase amenorgada nun 16 %. Tal nivel de cotización resulta misión imposible na docencia. La suspensión de la prórroga del contratu de branu o l'aumentu del recursu a les medies xornaes determinen una menor cotización pa la pensión de xubilación, son miseries pa güei y miseries pa mañana.

La nueva llei orgánica educativa que pretende imponer el PP ye una llei liquidadora, pretende llindar la educación al so papel de formación de mano d'obra y dientro d'esta nueva estructura pretende ruducir a la educación pública a un papel marxinal. L'ataque ideolóxicu merez una respuesta evidente pero amás hai un ataque a les condiciones de trabayu de los y les docentes. Van Suponer en primer llugar una brutal reconversión de les plantiyes por delles víes:
  • Pretende derivar alumnáu a la FP de baxa cualificación (de la que reforma la FP apurriendo parte del tiempu de formación a les empreses de manera directa) colo que va a menguar l'alumnáu n'estudios de bachilleratu. Esto faise al traviés del endurecimientu del tránsitu ente etapes y los itinerarios tempranos (a partir de 13 años).
  • Produzse una reducción global del númberu de materies y un reaxuste de la carga lectiva ente unes y otres. Esto provocaría cambeos ente les especialidaes y descensu global. 
  • Favorezse la posición nel "mercáu" de la enseñanza privada. La "creación de centros" ye unu de los fines de la educación, el principiu d'eficiencia económica s'introduz na planificación educativa (si un centru concertáu ye más baratu qu'unu públicu podría ser prioritariu a la d'escolarizar nuna zona), llegalícense los conciertos col Opus, s'amplia a 6 años la vixencia del conciertu.
De segundes, la LOMCE amás d'implicar un descensu de les necesidaes de plantiya va suponer una mayor precarización de los y les que sigan trabayando. Anque la mayor parte de les condiciones de trabayu concretes vienen determinaes poles normatives autonómiques o poles midíes qu'afecten al conxuntu de el trabayadores públicos, na mesma llei hai elementos precarizadores. El más evidente y directu ye la nueva atribución que s'otorga a los directores de centros que desenvuelvan “acciones de calidá” (programa al que presumiblemente incorporaríense munchos centros): la capacidá de refugar “la incorporación de profesoráu procedente de llistes centralizaes”. Esto ye, la capacidá de, como asocedía nel tardofranquismo, contratar directamente a los docentes en base al criteriu suxetivu d'una persona que, per otra parte, con mayor claridá, va nomar la mesma alministración.

Les y los docentes interinos son los primeres que tendríen de tomar conciencia d'esta situación y ver cada unu de los ataques concretos como parte d'un tou, seya la prórroga del branu, seya'l nun ser despidíu pela educada vía de la “non contratación”, seyan les llamentables condiciones salariales de la media xornada. Amás hai que ser capaces d'antemanar los ataques que nun se manifiesten tan concretos, ver a la LOMCE como un ataque futuru que les sos consecuencies non por más lentes van ser menos males, ver la progresiva meyora de la concertación con centros privaos cómo lo que ye, el pasu a la marxinalidá de la educación pública.

Lluchar contra la precariedá tien de ser un oxetivu global de toos y toes, precarios y menos precarios, y esa llucha tien qu'adoptar la forma de la unidá y les acciones colectives contra cada unu de los retayos de los distintos gobiernos, contra les midíes concretes (la suspensión de la prórroga del branu, contra'l retayu de plantiyes normativa de sustituciones, etc) como nes más xenerales (la LOMCE qu'afonda nesi camín).

Nos prósimos díes hai delles movilizaciones nes que facer oir la llucha contra la precariedá docente:
  • El pasáu sábadu 20 d'abril, ente'l Rexistru Xeneral, concentración pola prórroga del contratu del branu.
  • El prósimu 25 d'abril, xornada de llucha estatal de la marea verde "Toma'l to centru", d'asamblees, concentraciones y encierroa nos centros contra los retayos educativos 
  • El día 9 de mayo: Fuelga Xeneral na enseñanza pública convocada poles organizaciones sindicales, les asociaciones de padres y madres y les organizaciones estudiantiles contra los retayos y la LOMCE.
N'Asturies la fuelga tien que valir pa denunciar los retayos del gobiernu asturianu, nun podemos faer frente común con quien se dedica a practicar una versión light de la mesma política del PP.

Contra la LOMCE, contra los retayos del gobiernu del PP y contra los retayos del gobiernu asturianu del PSOE. 

Versión castellanu:
MUÉVETE CONTRA LA PRECARIEDAD, LOS RECORTES Y LA LOMCE
En los últimos años, con la disculpa de la crisis, las condiciones de trabajo de los y las docentes empeoraron mucho. Más carga de trabajo, menos derechos y peor salario. La supresión de la jubilación incentivada LOE, el recorte de salarios iniciados en 2010 y cuya última expresión ha sido la supresión de la paga extra, el aumento de carga horaria o el recorte en la cobertura por ILT son algunas de los modificaciones aceleradas que en los han regalado los dos últimos gobiernos.

A la vez, se está produciendo otro proceso, el aumento del trabajo precario entre los docentes. Este es un proceso general en todo el Estado pero en Asturias pone en evidencia la política de quienes dicen representar una alternativa a la derecha pero que no un son más que otro rostro diferente del neoliberalismo. Los ajustes de empleo en las administraciones públicas que en países como Grecia se tornen en despidos de personal funcionario, en el estado español adoptan ahora la forma de tasa de reposición de efectivos del 10 % (que determina la convocatoria de nuevo empleo público), despidos de personal laboral y reducción de contrataciones de personal interino.

Los recortes del año pasado se salden con una reducción de un 5 % de las plantillas docentes, en el caso asturiano 500 docentes menos en el curso 2012/2013 que ha que sumar a los recortes de cursos anteriores. El ritmo de destrucción de empleo estable (funcionariáu de derrotera) por la vía de la no-reposición de efectivos (la amortización de las jubilaciones) es mayor que el ritmo global de destrucción así que la resultado es el aumento relativo del colectivo precario.

El colectivo interino representa en este curusu académico, en torno a un 23% de la plantilla de los centros docentes asturianos, bien lejos del 8% fijado como objetivo para las administraciones públicas hace bien pocos años.

A los recortes de salario globales del profesorado el gobierno autonómico del PSOE añade para este curso la supresión de la prórroga del verano, un derecho del que se disfrutaba desde las luchas del curso 1987/1988. En tan sólo 3 años, un docente interino que disfrute de vacante a tiempo completo ha visto su salario nominal anual recular un 25 % .

El recurso a las medias jornadasque era en un principio algo excepcional se ha convertido con el tiempo en cotidiano. Representan ahora mismo casi un tercio del total de contrataciones. En un ha ninguna limitación a las medias jornadas, el horario podría distribuirse en 5 días semanales e incluyen la asistencia a claustros, sesiones de evaluación etc como el que está a tiempo completo así que la posibilidad de compatibilizar este trabajo con otro es limitadísima, el destino puede ser cualquier destino, incluso los de mal desempeño. El salario establece proporcionalidad a lectivas y en un tiene en cuenta nada más: 48 % del sueldo en primaria, 50 % en secundaria (otro recorte adicional a los anteriores ya que hasta el curso anterior el salario en este último caso era el 55,6%). En el sistema educativo público asturiano ha muchas compañeras y compañeros que están trabajando por menos de 10000 € anuales. En muchos casos ese dinero sirve para poco más que pagar arriendos en los destinos periféricos.

La tasa de reposición implica que la precariedad se instalaque en un es una situación transitoria, cada vez más compañeros y compañeras verán pasar años sin cuya situación cambie, sin poder aspirar a la condición de funcionario de derrotera. Incluso podría llegar temida rotación, quien ha traído el acuerdo MEC- ANPE en 1994 y que se ha mantenido hasta el 2001, la que en Madrid ya es una apuesta firme. La rotación implica que la convocatoria de oposiciones sólo sirva en la práctica para reordenar listas cada dos años y el colectivo docente pase, como otros colectivos, a una situación de alternancia entre el empleo y el desempleo, entre las vacantes y las sustituciones, entre el trabajo en la enseñanza y en cualesquiera otro sector.

El acceso a la jubilación de los precarios de hoy ya en un será el propio que el que aún los disfruten funcionarios de derrotera de ingreso anterior al 31-12-2010. Sigan en su situación de precariedad o accedan a la condición de funcionario de derrotera ya en unle será de aplicación el Régimen de Clases Pasivas, declarado a extinguir, con sus derechos, entre ellos el de jubilación anticipada a los 60 años con 30 de servicio . En su lugar, la jubilación a los 65 (que por el momento mantiene el EBEP) y la jubilación anticipada en los términos que establece el Real Decreto-Ley 5/2013, de 15 de marzo, es decir, 63 años nada más en el caso en que se acreditan 38’5 años de cotización en cuyo caso la pensión se vería aminorada en un 16 %. Tal nivel de cotización resulta misión imposible en la docencia. La suspensión de la prórroga del contrato de verano o el aumento del recurso a las medias jornadas determinan una menor cotización para la pensión de jubilación, son miserias para hoy y miserias para mañana.

La nueva ley orgánica educativa que pretende imponer el PP es una ley liquidadora, pretende limitar educación a su papel de formación de antemano de obra y dentro de esta nueva estructura pretende ruducir a la educación pública a un papel marginal. El ataque ideológico merece una respuesta evidente pero además ha un ataque a las condiciones de trabajo de los y las docentes. Supondrán en primer lugar una brutal reconversión de las plantillas por algunas vías: 

  • Pretende derivar alumnado a la FP de baja cualificación (en el momento que reforma la FP aportando parte del tiempo de formación a las empresas de modo directo) con el que va a menguar el alumnado en estudios de bachillerato. Este se hace a través del endurecimiento del tránsito entre etapas y los itinerarios tempranos (a partir de 13 años).
  • Se produce una reducción global del número de materias y un reajuste de la carga lectiva entre unas y otras. Este provocaría modificaciones entre las especialidades y descenso global. 
  • Se la favorece posición en el "mercado" de la enseñanza privada. La "creación de centros" es uno de los fines de la educación, el principio de eficiencia económica se introduce en la planificación educativa (si un centro concertáu es más barato que uno público podría ser prioritario a la de escolarizar en una zona), se los legalicen conciertos con el Opus, se amplia a 6 años la vigencia del concierto.
En segundo lugar, la LOMCE además de implicar un descenso de las necesidades de plantilla supondrá una mayor precarización de los y quienes sigan trabajando. Aunque la mayor parte de las condiciones de trabajo concretas vienen determinadas por las normativas autonómicas o por las medidas que afecten al conjunto del trabajadores públicos, en la misma lee ha elementos precarizadores. El más evidente y directo la es nueva atribución que se otorga a los directoras de centros que desarrollen “acciones de calidad” (programa al que presumiblemente se incorporarían muchos centros): la capacidad de rehusar incorporación de profesorado procedente de listas centralizadas”. Es decir, la capacidad de, como acaecía en el tardofranquismo, contratar directamente a los docentes en base al criterio subjetivo de una persona que, por otra parte, con mayor claridad, nombrará la propia administración.

Las y los docentes interinos los son primeras que deberían tomar conciencia de esta situación y ver cada uno de los ataques concretos como parte de un todo, sea la prórroga del verano, sea el en un ser despedido por la educada vía de la “no contratación”, las sean lamentables condiciones salariales de la media jornada. Además ha que ser capaces de anticipar ataques que no un se manifiesten tan concretos, ver a la LOMCE como un ataque futuro cuyas consecuencias no por más lentas serán menos malas, ver progresivo avance de la concertación con centros privados cómo lo que es, el paso a la marxinalidá de la educación pública.

Luchar contra la precariedad debe ser un objetivo global de todos y todas, precarios y menos precarios, y esa lucha tiene que adoptar forma de la unidad y las acciones colectivas contra cada uno de los recortes de los diferentes gobiernos, contra las medidas concretas (la suspensión de la prórroga del verano, contra el recorte de plantillas normativa de sustituciones, etc) como en las más generales (la LOMCE que ahonda en ese camino).

En los prósimos días ha algunas movilizaciones en las que hacer oir la lucha contra la precariedad docente: 
  • El pasado sábado 20 de abril, entre el Registro General, concentración por la prórroga del contrato del verano.
  • El próximo 25 de abril, jornada de lucha estatal de la marea verde "Toma tu centro", de asambleas, concentraciones y encierros en los centros contra los recortes educativos 
  • El día 9 de mayo: Huelga General en la enseñanza pública convocada por las organizaciones sindicales, las asociaciones de padres y madres y las organizaciones estudiantiles contra los recortes y la LOMCE.
En Asturias la huelga tiene que valer para denunciar recortes del gobierno asturiano, en un podemos hacer frente común con quien se dedica a practicar una versión light a su vez política del PP.

Contra la LOMCE, contra los recortes del gobierno del PP y contra los recortess del gobierno asturiano del PSOE. 

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