18 de noviembre de 2014

Que les y los trabayadores tenemos que xuninos pa defender los nuestros intereses colectivos ye una verdá evidente. L'alderique surde al encarar el cómo organizase, que táctica y estratexa siguir y qué alternatives proponer.

LOS SINDICATOS “MAYORITARIOS” SON PARTE DEL PROBLEMA.
Meyor que “mayoritarios” preferimos falar de sindicatos institucionalizaos pa referinos a los que se porten como un apéndiz del estáu, como una institución d'intermediación llaboral, como una axencia de servicios o como un club de descuentos. La so trayectoria de les últimes décades llega a una decadencia total nos últimos años cola corrupción, la falta d'ideoloxía, la desmovilización y la collaboración con patronales y gobiernos xugando un papel de bomberos sociales.

AFORTUNADAMENTE, SURDEN NUEVES FORMES DE LLUCHA
Pa la mayoría de los docentes el sindicatu ye una institución a la qu'alleguen cuando se-yos presenta dalgún problema de tipu individual buscando información o asesoría llegal y a la que se-y atribúi más poder del qu'en realidá tien. Pero delles coses tán camudando y nes movilizaciones contra los retayos del 2012 surdieron nueves formes d'espresión colectiva. Al calor del ciclu de llucha y participación qu'inaugura'l 15M surden les marees ciudadanes, nel nuesu casu la marea verde, como una nueva forma de combinar la defensa de los intereses llaborales cola defensa d'un serviciu públicu de calidá. Munchos y munches docentes participamos d'un procesu abiertu, un movimientu asambleariu basáu, non na vieya estructura sindical, sinón na iniciativa de cada centru (los xueves verdes, les cortes de carretera, les concentraciones a la puerta del centru….) y la iniciativa local (les asamblees de zona, los “pinta la plaza”). Esa forma d'entender la llucha colectiva nun desapaeció col agotamientu normal del movimientu. Nos dos últimos cursos la iniciativa de movilización nel colectivu interín, primero escontra la eliminación de la prórroga del branu y dempués contra'l cambiu nel baremu de la llista d'interinos, tamién na suma d'iniciatives compartíes al traviés de les redes sociales. Les manifestaciones con pancartes de pagu roblaes pola sopa de lletres sindical y encabezaes polos lliberaos dexen pasu a otres de pancartes individuales de cartón o sábana escrites con esprái, ye'l “faítelo'l to mesmu” de la movilización

EL NUEVU SINDICALISMU TIEN QUE VALIR PA FORTALECER L’AUTOORGANIZACIÓN
Na Corriente Sindical apostamos por texer redes de resistencia y movilización. Nun somos sindicalistes profesionales, la militancia fai usu puntual de les hores sindicales pero nun hai lliberaos. Somos un grupu d'activistes espardíos por centros de primaria, secundaria y enseñances especiales nos que tratamos de dinamizar la reflexón colectiva. Convocar asamblees, espublizar material de llectura y propaganda, contestar a los retrocesos cotidianos, animar ente a la apatía reinante. Tratamos d'impulsar los movimientos cuando surden y asina, entornamos la nuesa enerxía na marea verde asturiana, nos encierres, nes movilizaciones del colectivu interín… 

Escarecemos d'una estructura formal. Esiste un serviciu xurídicu que sofita'l nuesu llabor y que defende nesi frente a l'afiliación y esiste una sección única de tola enseñanza pública que nun tien más órganu que la mesma asamblea. Repartimos responsabilidaes según surden y decídese too ente toos y toes. Les nueves tecnoloxíes güei dexen eses nueves formes d'organización porque l'asamblea ye permanente, al traviés de grupos de corréu y de whatsapp vamos aldericando les coses según surden y tomando decisiones inmediates.

L'añu pasáu convocamos la nuesa primer manifestación formalmente como sindicatu cuando nun foru de facebook demandábase una manifestación de presión previa a una xunta negociadora. Foi un exemplu de les idees anteriores, impulsar y acompañar a los movimientos de base y reaccionar de manera rápida, colectiva y democrática.

LA LLUCHA DE LOS Y LES DOCENTES FORMA PARTE D'UNA LLUCHA MÁS GLOBAL
Nun somos namás un sindicatu del profesoráu. Los docentes y les docentes de la Corriente formamos parte d'agrupamientos más amplios que l'educativu. Somos un sindicatu de la clase trabayadora asturiana que ta con otros sindicatos del restu del estáu (como'l SAT andaluz) na construcción d'un sindicalismu alternativu al institucionalizáu y que termine siendo mayoritariu. Dientro de la CSI atopamos con persones que desenvuelven el so trabayu na alministración del Principáu (onde somos sindicatu mayoritariu) nel metal, na minería, na hostelería o que güei son paraos y mañana precarios. El sindicatu tien secciones según la problemática de caúnu y caúna pero somos unidá na perspectiva de la construcción d'una sociedá distinta.

¿QUE DEFENDEMOS?
Nun se pretende equí un percorríu refechu pola problemática de la enseñanza pública. Delles conseñes basten pa definir la orientación.
CONDICIONES DE TRABAYU Y RETRIBUCIONES:
  • Reversión de los retayos. Carga llectiva de 18 hores en secundaria, ratio de 20 n'infantil, cubrir les baxes de manera inmediata, retribución al 100% por ILT. 

  • Conversión del actual complementu de productividá nun complementu d'homologación salarial pa toos y toes, colectivu interín incluyíu, y ensin contrapartidas llaborales. 

  • Menguar la carga llectiva.

  • Xubilación parcial pa los mayores de 55.

  • Afitamientu del derechu a la xubilación anticipada a los 60.

ACCESU A LA FUNCIÓN PÚBLICA YA INTERINIDÁ:
  • Convocatoria amplia d'empléu públicu basada nes necesidaes educatives.

  • Por una xestión trasparente del accesu a la función pública. 

  • Baremación nes llistes d'interinidá independiente de la baremación pal concursu-oposición.

  • Non al abusu de les medies xornaes. Como norma, tienen de completase los horarios con hores d'atención a la diversidá. La media xornada tien que ser una esceición y nesos casos puntuales la retribución tien que ser mayor que proporcional a la carga lectiva.

ESCOLARIZACIÓN DE LA LLINGUA ASTURIANA Y GALLEGO-ASTURIANO:
  • Pol derechu a recibir escuela d’asturianu y de gallego-asturianu en tolos niveles educativos, incluyíu el tramu d’Infantil. 

  • Cumplimientu de la non esixencia de ratio mínima pa la constitución d’un grupu en tolos niveles educativos. 

  • Creación de les especialidaes d’asturianu y de gallego-asturiano nos cuerpos docentes y convocatoria d’oposiciones. 

  • Promoción del usu del asturianu y del gallego-asturianu como llingües vehiculares n’otres aries del currículu. 

  • Pola reconocencia de los derechos llingüísticos. Declaración d'oficialidá de la Llingua Asturiana y el Gallego-Asturiano

POLÍTICA EDUCATIVA: 
  • Non a la LOMCE, non a lleis educatives privatizadoras, segregadoras y al serviciu de los mercaos. 

  • Pola Escuela Pública. Nun podemos consentir que con fondos públicos se caltenga una enseñanza discriminatoria y propagandista basada nel “cálter propiu del centru”. Non a los conciertos cola enseñanza privada. 

  • Non al Programa billingüe que desenvuelve la conseyería. Ye segregador y perxudica’l llogru de los oxetivos de les materies non-lingüistiques. Como alternativa tien de favorecese la inmersión llingüística, los campamentos, el financiamientu de programes d'intercambiu d'alumnáu, profesoráu y esperiencies. 

  • Afitamientu y ampliación de los alcuerdos de plantilas de Primaria y de Secundaria, incluyendo ente otres coses la baxada de les ratios n'Infantil y en Primaria. 

  • Non a la enseñanza de la relixón confesional nos centros educativos públicos. 

  • Por una enseñanza distinta na llucha por una sociedá distinto. Nun val col cálter públicu de la propiedá de los centros educativos y del empleador de les y los sos trabayadores. Entendemos la enseñanza pública d'una manera más amplia. La que pretende formar persones cultes, conscientes y crítiques, esperimentar nueves formes d'enseñar, romper col Taylorismo educativu, construyir sobre valores democráticos, laicos, participativos ya inclusivos. La escuela pública de toes/toos y pa toes/toos.
Si compartes estes idees, sofítanos. Ven a nuestres asambleaes a conocenos dende dientro, collabora dende'l to centru, afíliate o VÓTANOS nes eleiciones sindicales del prósimu 4 d'avientu.


#csieducacion   #enganchatealacorriente

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Versión castellanu
Que los trabajadores y trabajadoras tenemos que unirnos para defender nuestros intereses colectivos es una verdad evidente. El debate surge al afrontar el cómo organizarse, que táctica y estrategia seguir y qué alternativas proponer.

LOS SINDICATOS “MAYORITARIOS” SON PARTE DEL PROBLEMA. 
Mejor que “mayoritarios” preferimos hablar de sindicatos institucionalizados para referirnos a los que se comportan como un apéndice del estado, como una institución de intermediación laboral, como una agencia de servicios o como un club de descuentos. Su trayectoria de las últimas décadas llega a una decrepitud total en los últimos años con la corrupción, la falta de ideología, la desmovilización y la colaboración con patronales y gobiernos jugando un papel de bomberos sociales. 

AFORTUNADAMENTE, SURGEN NUEVAS FORMAS DE LUCHA
Para la mayoría de los docentes el sindicato ye una institución a la que acuden cuando se les presenta algún problema de tipo individual buscando información o asesoría legal y a la que se le atribuye más poder del que en realidad tiene. Pero algunas cosas están cambiando y en las movilizaciones contra los recortes del 2012 surgieron nuevas formas de expresión colectiva. Al calor del ciclo de lucha y participación que inaugura el 15M surgen las mareas ciudadanas, en nuestro caso la marea verde, como una nueva forma de combinar la defensa de los intereses laborales con la defensa de un servicio público de calidad. Muchos y muchas docentes participamos de un proceso abierto, un movimiento asambleario basado, no en la vieja estructura sindical, sino en la iniciativa de cada centro (los jueves verdes, los cortes de carretera, las concentraciones a la puerta del centro….) y la iniciativa local (las asambleas de zona, los “pinta la plaza”). Esa forma de entender la lucha colectiva no murió con el normal agotamiento del movimiento. En los dos últimos cursos la iniciativa de movilización en el colectivo interino, primero contra la eliminación de la prórroga del verano y después contra el cambio en el baremo de la lista de interinos, también descansó en la suma de iniciativas compartidas a través de las redes sociales. Las manifestaciones con pancartas de pago firmadas por la sopa de letras sindical y encabezadas por los liberados dejan paso a otras de pancartas individuales de cartón o sábana escritas con spray, es el “háztelo tu mismo” de la movilización 

EL NUEVO SINDICALISMO TIENE QUE SERVIR PARA FORTALECER LA AUTOORGANIZACIÓN 
En la Corriente Sindical apostamos por tejer redes de resistencia y movilización. No somos sindicalistas profesionales, la militancia hace uso puntual de las horas sindicales pero no hay liberados. Somos un grupo de activistas repartidos por centros de primaria, secundaria y enseñanzas especiales en los que tratamos de dinamizar la reflexión colectiva. Convocar asambleas, difundir material de lectura y propaganda, contestar a los retrocesos cotidianos, animar frente a la apatía reinante. Tratamos de impulsar los movimientos cuando surgen y así, volcamos nuestra energía en la marea verde asturiana, en los encierros, en las movilizaciones del colectivo interino… 

Carecemos de una estructura formal. Existe un servicio jurídico que apoya nuestra labor y que defiende en ese frente a la afiliación y existe una sección única de toda la enseñanza pública que no tiene más órgano que la propia asamblea. Repartimos responsabilidades según surgen y todo se decide entre todos y todas. Las nuevas tecnologías hoy permiten esas nuevas formas de organización porque la asamblea es permanente, a través de grupos de correo y de watsapp vamos discutiendo las cosas según surgen y tomando decisiones inmediatas. 

El año pasado convocamos nuestra primera manifestación formalmente como sindicato cuando en un foro de facebook se demandaba una manifestación de presión previa a una reunión negociadora. Fue un ejemplo de las ideas anteriores, impulsar y acompañar a los movimientos de base y reaccionar de manera rápida, colectiva y democrática. 

LA LUCHA DE LOS Y LAS DOCENTES FORMA PARTE DE UNA LUCHA MÁS GLOBAL 
No somos sólo un sindicato del profesorado. Los docentes y las docentes de la Corriente formamos parte de agrupamientos más amplios que el educativo. Somos un sindicato de la clase trabajadora asturiana que está con otros sindicatos del resto del estado (como el SAT andaluz) en la construcción de un sindicalismo alternativo al institucionalizado y que termine siendo mayoritario. Dentro de la CSI nos encontramos con personas que desarrollan su trabajo en la administración del Principado (donde somos sindicato mayoritario) en el metal, en la minería, en la hostelería o que hoy son parados y mañana precarios. El sindicato tiene secciones según la problemática de cada uno pero somos unidad en la perspectiva de la construcción de una sociedad diferente. 

¿QUE DEFENDEMOS? 
No se pretende aquí un recorrido exhaustivo por la problemática de la enseñanza pública. Algunas consignas bastan para definir la orientación. 
CONDICIONES DE TRABAJO Y RETRIBUCIONES
  • Reversión de los recortes. Carga lectiva de 18 horas en secundaria, ratio de 20 en infantil, cobertura de bajas de manera inmediata, retribución al 100% por ILT. 

  • Conversión del actual complemento de productividad en un complemento de homologación salarial para todos y todas, colectivo interino incluido, y sin contrapartidas laborales. 

  • Reducción de la carga lectiva. 

  • Jubilación parcial para los mayores de 55. 

  • Consolidación del derecho a la jubilación anticipada a los 60. 

ACCESO A LA FUNCIÓN PÚBLICA E INTERINIDAD:
  • Convocatoria amplia de empleo público basada en las necesidades educativas. 

  • Por una gestión trasparente del acceso a la función pública. 

  • Baremación en las listas de interinidad independiente de la baremación para el concurso-oposición. 

  • No al abuso de las medias jornadas. Como norma, deben completarse los horarios con horas de atención a la diversidad. La media jornada tiene que ser una excepción y en esos casos puntuales la retribución tiene que ser mayor que proporcional a la carga lectiva.
  •  
ESCOLARIZACIÓN DE LA LLINGUA ASTURIANA Y GALLEGO-ASTURIANO:
  • Por el derecho a la enseñanza de asturiano y de gallego-asturiano en todos los niveles educativos, incluido el tramo de Infantil.

  • Cumplimiento de no exigencia de ratio mínima para la constitución de un grupo en todos los niveles educativos. 

  • Creación de las especialidades de asturiano y de gallego-asturiano en los cuerpos docentes y convocatoria de oposiciones. 

  • Promoción de la utilización del asturiano y del gallego-asturiano como lenguas vehiculares en otras áreas del currículo. 

  • Por el reconocimiento de los derechos lingüísticos. Declaración de oficialidad de la Llingua Asturiana y Gallego-Asturiano.

POLÍTICA EDUCATIVA:
  • No a la LOMCE, no a leyes educativas privatizadoras, segregadoras y al servicio de los mercados. 

  • Por la Escuela Pública. No podemos consentir que con fondos públicos se mantenga una enseñanza discriminatoria y propagandista basada en “carácter propio del centro”. No a los conciertos con la enseñanza privada. 

  • No al Programa bilingüe que desarrolla la consejería. Es segregador y perjudica el logro de los objetivos de las materias no-lingüisticas. Como alternativa se debe favorecer la inmersión lingüística, los campamentos, la financiación de programas de intercambio de alumnado, profesorado y experiencias. 

  • Consolidación y ampliación de los acuerdos de plantilas de Primaria y de Secundaria, incluyendo entre otras cosas la reducción de ratios en Infantil y en Primaria. 

  • No a la enseñanza de la religión confesional en los centros educativos públicos. 

  • Por una enseñanza diferente en la lucha por una sociedad diferente. No basta con el carácter público de la propiedad de los centros educativos y del empleador de sus trabajadores y trabajadoras. Entendemos la enseñanza pública de una manera más amplia. La que pretende formar personas cultas, conscientes y críticas, experimentar nuevas formas de enseñar, romper con el Taylorismo educativo, construir sobre valores democráticos, laicos, participativos e inclusivos. La escuela pública de tod@s y para tod@s.
Si compartes estas ideas, apóyanos. Ven a nuestras asambleas a conocernos desde dentro, colabora desde tu centro, afíliate o VÓTANOS en las elecciones sindicales del próximo 4 de diciembre.


#csieducacion   #enganchatealacorriente

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