LOS SINDICATOS “MAYORITARIOS” SON PARTE DEL PROBLEMA.

Meyor que “mayoritarios” preferimos falar de sindicatos institucionalizaos pa referinos a los que se porten como un apéndiz del estáu, como una institución d'intermediación llaboral, como una axencia de servicios o como un club de descuentos. La so trayectoria de les últimes décades llega a una decadencia total nos últimos años cola corrupción, la falta d'ideoloxía, la desmovilización y la collaboración con patronales y gobiernos xugando un papel de bomberos sociales.

NUEVU SINDICALISMU TIEN QUE VALIR PA FORTALECER L'AUTORGANIZACIÓN

Na Corriente Sindical d'Izquierdes apostamos por texer redes de resistencia y movilización. Nun somos sindicalistes profesionales, la militancia fai usu puntual de les hores sindicales pero NUN HAI LLIBERAOS. Somos un grupu d'activistes espardíos por centros de primaria, secundaria y enseñances especiales nos que tratamos de dinamizar la reflexón colectiva. Convocar asamblees, espublizar material de llectura y propaganda, contestar a los retrocesos cotidianos, animar ente a la apatía reinante. Tratamos d'impulsar los movimientos cuando surden y asina, entornamos la nuesa enerxía na marea verde asturiana, nos encierres, nes movilizaciones del colectivu interín… 

Escarecemos d'una estructura formal. Esiste un serviciu xurídicu que sofita'l nuesu llabor y que defende nesi frente a l'afiliación y esiste una sección única de tola enseñanza pública que nun tien más órganu que la mesma asamblea. Repartimos responsabilidaes según surden y decídese too ente toos y toes. Les nueves tecnoloxíes güei dexen eses nueves formes d'organización porque l'asamblea ye permanente, al traviés de grupos de corréu y de whatsapp vamos aldericando les coses según surden y tomando decisiones inmediates.

Llevamos trabayando dende la creación de la estaya d'eduación, nel añu 2010, con una forma nueva de facer sindicalismu. Nes últimes eleiciones a la Xunta de Personal Docente de Centros non Universitarios d'Asturies (2014), algamos dos representantes. Les coses tán cambiando, poco a poco va faciéndose camín hacia  otres maneres de facer y defender nuestros derechos.

LA LLUCHA DE LOS Y LES DOCENTES FORMA PARTE D'UNA LLUCHA MÁS GLOBAL

Nun somos namás un sindicatu del profesoráu. Los docentes y les docentes de la Corriente formamos parte d'agrupamientos más amplios que l'educativu. Somos un sindicatu de la clase trabayadora asturiana que ta con otros sindicatos del restu del estáu (como'l SAT andaluz) na construcción d'un sindicalismu alternativu al institucionalizáu y que termine siendo mayoritariu. Dientro de la CSI atopamos con persones que desenvuelven el so trabayu na alministración del Principáu (onde somos sindicatu mayoritariu) nel metal, na minería, na hostelería o que güei son paraos y mañana precarios. El sindicatu tien secciones según la problemática de caúnu y caúna pero somos unidá na perspectiva de la construcción d'una sociedá distinta.

¿QUE DEFENDEMOS?
Condiciones de trabayu y retribuciones
  • Reversión de los retayos. Carga llectiva de 18 hores en secundaria, ratio de 20 n'infantil, cubrir les baxes de manera inmediata, retribución al 100% por ILT. 

  • Conversión del actual complementu de productividá nun complementu d'homologación salarial pa toos y toes, colectivu interín incluyíu, y ensin contrapartidas llaborales. 

  • Menguar la carga llectiva.

  • Xubilación parcial pa los mayores de 55.

  • Afitamientu del derechu a la xubilación anticipada a los 60.
Accesu a la función pública ya interinidá
  • Convocatoria amplia d'empléu públicu basada nes necesidaes educatives.

  • Por una xestión trasparente del accesu a la función pública. 

  • Baremación nes llistes d'interinidá independiente de la baremación pal concursu-oposición.

  • Non al abusu de les medies xornaes. Como norma, tienen de completase los horarios con hores d'atención a la diversidá. La media xornada tien que ser una esceición y nesos casos puntuales la retribución tien que ser mayor que proporcional a la carga lectiva.
Escolarización de la llingua asturiana y gallego-asturianu
  • Pol derechu a recibir escuela d’asturianu y de gallego-asturianu en tolos niveles educativos, incluyíu el tramu d’Infantil. 

  • Cumplimientu de la non esixencia de ratio mínima pa la constitución d’un grupu en tolos niveles educativos. 

  • Creación de les especialidaes d’asturianu y de gallego-asturiano nos cuerpos docentes y convocatoria d’oposiciones. 

  • Promoción del usu del asturianu y del gallego-asturianu como llingües vehiculares n’otres aries del currículu. 

  • Pola reconocencia de los derechos llingüísticos. Declaración d'oficialidá de la Llingua Asturiana y el Gallego-Asturiano
Política educativa 
  • Non a la LOMCE, non a lleis educatives privatizadoras, segregadoras y al serviciu de los mercaos. 

  • Pola Escuela Pública. Nun podemos consentir que con fondos públicos se caltenga una enseñanza discriminatoria y propagandista basada nel “cálter propiu del centru”. Non a los conciertos cola enseñanza privada. 

  • Non al Programa billingüe que desenvuelve la conseyería. Ye segregador y perxudica’l llogru de los oxetivos de les materies non-lingüistiques. Como alternativa tien de favorecese la inmersión llingüística, los campamentos, el financiamientu de programes d'intercambiu d'alumnáu, profesoráu y esperiencies. 

  • Afitamientu y ampliación de los alcuerdos de plantilles de Primaria y de Secundaria, incluyendo ente otres coses la baxada de les ratios n'Infantil y en Primaria. 

  • Non a la enseñanza de la relixón confesional nos centros educativos públicos. 

  • Por una enseñanza distinta na llucha por una sociedá distinto. Nun val col cálter públicu de la propiedá de los centros educativos y del empleador de les y los sos trabayadores. Entendemos la enseñanza pública d'una manera más amplia. La que pretende formar persones cultes, conscientes y crítiques, esperimentar nueves formes d'enseñar, romper col Taylorismo educativu, construyir sobre valores democráticos, laicos, participativos ya inclusivos. La escuela pública de toes/toos y pa toes/toos.
Versión castellanu
LOS SINDICATOS “MAYORITARIOS” SON PARTE DEL PROBLEMA. 

Mejor que “mayoritarios” preferimos hablar de sindicatos institucionalizados para referirnos a los que se comportan como un apéndice del estado, como una institución de intermediación laboral, como una agencia de servicios o como un club de descuentos. Su trayectoria de las últimas décadas llega a una decrepitud total en los últimos años con la corrupción, la falta de ideología, la desmovilización y la colaboración con patronales y gobiernos jugando un papel de bomberos sociales. 

NUEVO SINDICALISMO TIENE QUE SERVIR PARA FORTALECER LA AUTORGANIZACIÓN 

En la Corriente Sindical d'Izquierdes apostamos por tejer redes de resistencia y movilización. No somos sindicalistas profesionales, la militancia hace uso puntual de las horas sindicales pero NO HAY LIBERADOS. Somos un grupo de activistas repartidos por centros de primaria, secundaria y enseñanzas especiales en los que tratamos de dinamizar la reflexión colectiva. Convocar asambleas, difundir material de lectura y propaganda, contestar a los retrocesos cotidianos, animar frente a la apatía reinante. Tratamos de impulsar los movimientos cuando surgen y así, volcamos nuestra energía en la marea verde asturiana, en los encierros, en las movilizaciones del colectivo interino… 

Carecemos de una estructura formal. Existe un servicio jurídico que apoya nuestra labor y que defiende en ese frente a la afiliación y existe una sección única de toda la enseñanza pública que no tiene más órgano que la propia asamblea. Repartimos responsabilidades según surgen y todo se decide entre todos y todas. Las nuevas tecnologías hoy permiten esas nuevas formas de organización porque la asamblea es permanente, a través de grupos de correo y de watsapp vamos discutiendo las cosas según surgen y tomando decisiones inmediatas. 

Llevamos trabajando desde la creación de la sección de educación, en el año 2010, con un forma nueva de hacer sindicalismo. En las últimas elecciones a la Junta de Personal Docente de Centros no Universitarios de Asturies (2014) hemos sacado dos representantes. Las cosas están cambiando, poco a poco se va haciendo camino hacia otras formas de hacer y defender nuestros derechos.

LA LUCHA DE LOS Y LAS DOCENTES FORMA PARTE DE UNA LUCHA MÁS GLOBAL 

No somos sólo un sindicato del profesorado. Los docentes y las docentes de la Corriente formamos parte de agrupamientos más amplios que el educativo. Somos un sindicato de la clase trabajadora asturiana que está con otros sindicatos del resto del estado (como el SAT andaluz) en la construcción de un sindicalismo alternativo al institucionalizado y que termine siendo mayoritario. Dentro de la CSI nos encontramos con personas que desarrollan su trabajo en la administración del Principado (donde somos sindicato mayoritario) en el metal, en la minería, en la hostelería o que hoy son parados y mañana precarios. El sindicato tiene secciones según la problemática de cada uno pero somos unidad en la perspectiva de la construcción de una sociedad diferente. 

¿QUE DEFENDEMOS? 
Condiciones de trabajo y retribuciones
  • Reversión de los recortes. Carga lectiva de 18 horas en secundaria, ratio de 20 en infantil, cobertura de bajas de manera inmediata, retribución al 100% por ILT. 

  • Conversión del actual complemento de productividad en un complemento de homologación salarial para todos y todas, colectivo interino incluido, y sin contrapartidas laborales. 

  • Reducción de la carga lectiva. 

  • Jubilación parcial para los mayores de 55 años.

  • Consolidación del derecho a la jubilación anticipada a los 60 años. 
Acceso a la función pública e interinidad
  • Convocatoria amplia de empleo público basada en las necesidades educativas. 

  • Por una gestión trasparente del acceso a la función pública. 

  • Baremación en las listas de interinidad independiente de la baremación para el concurso-oposición. 

  • No al abuso de las medias jornadas. Como norma, deben completarse los horarios con horas de atención a la diversidad. La media jornada tiene que ser una excepción y en esos casos puntuales la retribución tiene que ser mayor que proporcional a la carga lectiva.
Escolarización de la lengua asturiana y gallego-asturiano
  • Por el derecho a la enseñanza de asturiano y de gallego-asturiano en todos los niveles educativos, incluido el tramo de Infantil.

  • Cumplimiento de no exigencia de ratio mínima para la constitución de un grupo en todos los niveles educativos. 

  • Creación de las especialidades de asturiano y de gallego-asturiano en los cuerpos docentes y convocatoria de oposiciones. 

  • Promoción de la utilización del asturiano y del gallego-asturiano como lenguas vehiculares en otras áreas del currículo. 

  • Por el reconocimiento de los derechos lingüísticos. Declaración de oficialidad de la Llingua Asturiana y Gallego-Asturiano.
Política educativa
  • No a la LOMCE, no a leyes educativas privatizadoras, segregadoras y al servicio de los mercados. 

  • Por la Escuela Pública. No podemos consentir que con fondos públicos se mantenga una enseñanza discriminatoria y propagandista basada en “carácter propio del centro”. No a los conciertos con la enseñanza privada. 

  • No al Programa bilingüe que desarrolla la consejería. Es segregador y perjudica el logro de los objetivos de las materias no-lingüisticas. Como alternativa se debe favorecer la inmersión lingüística, los campamentos, la financiación de programas de intercambio de alumnado, profesorado y experiencias. 

  • Consolidación y ampliación de los acuerdos de plantillas de Primaria y de Secundaria, incluyendo entre otras cosas la reducción de ratios en Infantil y en Primaria. 

  • No a la enseñanza de la religión confesional en los centros educativos públicos. 

  • Por una enseñanza diferente en la lucha por una sociedad diferente. No basta con el carácter público de la propiedad de los centros educativos y del empleador de sus trabajadores y trabajadoras.Entendemos la enseñanza pública de una manera más amplia. La que pretende formar personas cultas, conscientes y críticas, experimentar nuevas formas de enseñar, romper con el Taylorismo educativo, construir sobre valores democráticos, laicos, participativos e inclusivos. La escuela pública de tod@s y para tod@s.